NY INFORMATION MED ANLEDNING AV CORONA, COVID-19
11/11/2020
Bostjärnan följer fortsatt självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer om Coronavirus, covid-19, och vi uppmanar även våra samarbetspartners och hyresgäster att följa dessa rekommendationer.
Om vår personal eller samarbetspartners är sjuka eller har förkylningssymptom skall de stanna hemma. Likaså har personal och samarbetspartners fått instruktioner om att inte gå in i lägenheter med personer som har sjukdomssymptom.
För att underlätta detta vill vi uppmana dig som hyresgäst att du avbokar eventuella inbokade tider med Bostjärnans fastighetsskötare eller annan personal samt samarbetspartners om du känner minsta sjukdomssymptom. Likaså vill vi att du som hyresgäst vid felanmälan informerar oss om eventuella symptom så att vi kan ha med detta i beaktande inför åtgärd av felet. Är du eller någon i din familj sjuk i feber, luftvägssymtom eller andra influensasjukdomar (som t.ex. magsjuka) och är hemma – gör bara akuta felanmälningar. Vi vill inte riskera att våra medarbetare för smittan vidare till dina grannar eller att våra medarbetare blir sjuka i onödan. En akut felanmälan är t.ex. en vattenläcka, trasiga elledningar eller kyl/frys/spis som inte fungerar. Vänta med att göra felanmälningar av icke-akut karaktär tills ni är helt friska igen.
Vi uppmanar även våra fastighetsskötare och samarbetspartners att ta kontakt med våra hyresgäster inför bokade möten så att man kan ha en gemensam avstämning huruvida det inbokade mötet ska genomföras eller skjutas upp. Detta kan innebära att ni får ett samtal innan ett möte eller en fråga innan fastighetsskötare eller samarbetspartner går in i t.ex. er lägenhet. Givetvis tar vi i dessa lägen hänsyn till GDPR och all information vi får hanteras enligt vår integritetspolicy som finns här på vår hemsida.
Vid avhjälpande av felanmälan ska fastighetsskötaren alternativt hantverkaren få arbeta ensam. Detta innebär att ni som hyresgäst om möjligt lämnar lägenheten alternativt uppehåller er i ett annat rum under tiden. Detta gäller även om hyresgästen är symptomfri för att förhindra eventuell smittspridning.
Vänligen notera att avhjälpande av felanmälningar av icke-akut karaktär kan dröja på grund av rådande omständigheter.
Vi hoppas på din förståelse och tackar för ditt samarbete så att vi tillsammans kan göra vad vi kan för att minska smittspridningen av Coronaviruset, covid-19. Vi följer myndigheternas information om lägesutvecklingen och kan komma att uppdatera våra rekommendationer. Detta kommer i så fall att läggas här på vår hemsida. Mer information och svar på frågor hittar du på Folkhälsomyndighetens webbplats.
Om vår personal eller samarbetspartners är sjuka eller har förkylningssymptom skall de stanna hemma. Likaså har personal och samarbetspartners fått instruktioner om att inte gå in i lägenheter med personer som har sjukdomssymptom.
För att underlätta detta vill vi uppmana dig som hyresgäst att du avbokar eventuella inbokade tider med Bostjärnans fastighetsskötare eller annan personal samt samarbetspartners om du känner minsta sjukdomssymptom. Likaså vill vi att du som hyresgäst vid felanmälan informerar oss om eventuella symptom så att vi kan ha med detta i beaktande inför åtgärd av felet. Är du eller någon i din familj sjuk i feber, luftvägssymtom eller andra influensasjukdomar (som t.ex. magsjuka) och är hemma – gör bara akuta felanmälningar. Vi vill inte riskera att våra medarbetare för smittan vidare till dina grannar eller att våra medarbetare blir sjuka i onödan. En akut felanmälan är t.ex. en vattenläcka, trasiga elledningar eller kyl/frys/spis som inte fungerar. Vänta med att göra felanmälningar av icke-akut karaktär tills ni är helt friska igen.
Vi uppmanar även våra fastighetsskötare och samarbetspartners att ta kontakt med våra hyresgäster inför bokade möten så att man kan ha en gemensam avstämning huruvida det inbokade mötet ska genomföras eller skjutas upp. Detta kan innebära att ni får ett samtal innan ett möte eller en fråga innan fastighetsskötare eller samarbetspartner går in i t.ex. er lägenhet. Givetvis tar vi i dessa lägen hänsyn till GDPR och all information vi får hanteras enligt vår integritetspolicy som finns här på vår hemsida.
Vid avhjälpande av felanmälan ska fastighetsskötaren alternativt hantverkaren få arbeta ensam. Detta innebär att ni som hyresgäst om möjligt lämnar lägenheten alternativt uppehåller er i ett annat rum under tiden. Detta gäller även om hyresgästen är symptomfri för att förhindra eventuell smittspridning.
Vänligen notera att avhjälpande av felanmälningar av icke-akut karaktär kan dröja på grund av rådande omständigheter.
Vi hoppas på din förståelse och tackar för ditt samarbete så att vi tillsammans kan göra vad vi kan för att minska smittspridningen av Coronaviruset, covid-19. Vi följer myndigheternas information om lägesutvecklingen och kan komma att uppdatera våra rekommendationer. Detta kommer i så fall att läggas här på vår hemsida. Mer information och svar på frågor hittar du på Folkhälsomyndighetens webbplats.