Uppdaterad information om covid-19
04/01/2021
På grund av regeringens skärpta restriktioner som gäller från den 18 december 2020 har vi på Bostjärnan tagit följande beslut:
Fortsatt gäller också att om vår personal eller samarbetspartners är sjuka eller har förkylningssymptom skall de stanna hemma. Likaså har personal och samarbetspartners fått instruktioner om att inte gå in i lägenheter med personer som har sjukdomssymptom. För att underlätta detta vill vi uppmana dig som hyresgäst att du avbokar eventuella inbokade tider med Bostjärnans fastighetsskötare eller annan personal samt samarbetspartners om du känner minsta sjukdomssymptom. Likaså vill vi att du som hyresgäst vid felanmälan informerar oss om eventuella symptom så att vi kan ha med detta i beaktande om det rör sig om en akut felanmälan som måste åtgärdas omedelbart.
Vid avhjälpande av felanmälan ska fastighetsskötaren alternativt hantverkaren få arbeta ensam. Detta innebär att ni som hyresgäst om möjligt lämnar lägenheten alternativt uppehåller er i ett annat rum under tiden. Detta gäller även om hyresgästen är symptomfri för att förhindra eventuell smittspridning.
Vi hoppas på din förståelse och tackar för ditt samarbete så att vi tillsammans kan göra vad vi kan för att minska smittspridningen av Coronaviruset, covid-19. Vi följer myndigheternas information om lägesutvecklingen och kan komma att uppdatera våra rekommendationer. Detta kommer i så fall att läggas här på vår hemsida. Mer information och svar på frågor hittar du på Folkhälsomyndighetens webbplats.
- Kontoren är stängda för besök om inte tidsbokning gjorts.
- Enbart akuta felanmälningar kommer att genomföras. En akut felanmälan är t.ex. en vattenläcka, trasiga elledningar eller kyl/frys/spis som inte fungerar. Ni är självklart välkomna att anmäla icke-akuta felanmälningar men ha förståelse för att de ej kan åtgärdas under denna tid.
- Vår personal kommer att använda visir, munskydd och skyddshandskar vid både lägenhetsvisningar och vid avhjälpande av felanmälningar.
Fortsatt gäller också att om vår personal eller samarbetspartners är sjuka eller har förkylningssymptom skall de stanna hemma. Likaså har personal och samarbetspartners fått instruktioner om att inte gå in i lägenheter med personer som har sjukdomssymptom. För att underlätta detta vill vi uppmana dig som hyresgäst att du avbokar eventuella inbokade tider med Bostjärnans fastighetsskötare eller annan personal samt samarbetspartners om du känner minsta sjukdomssymptom. Likaså vill vi att du som hyresgäst vid felanmälan informerar oss om eventuella symptom så att vi kan ha med detta i beaktande om det rör sig om en akut felanmälan som måste åtgärdas omedelbart.
Vid avhjälpande av felanmälan ska fastighetsskötaren alternativt hantverkaren få arbeta ensam. Detta innebär att ni som hyresgäst om möjligt lämnar lägenheten alternativt uppehåller er i ett annat rum under tiden. Detta gäller även om hyresgästen är symptomfri för att förhindra eventuell smittspridning.
Vi hoppas på din förståelse och tackar för ditt samarbete så att vi tillsammans kan göra vad vi kan för att minska smittspridningen av Coronaviruset, covid-19. Vi följer myndigheternas information om lägesutvecklingen och kan komma att uppdatera våra rekommendationer. Detta kommer i så fall att läggas här på vår hemsida. Mer information och svar på frågor hittar du på Folkhälsomyndighetens webbplats.